Календарне планування

Календарно-тематичне планування
для 7 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.7-9 класи»
(Л.П. Величко, О.Г. Ярошенко).-К.:Ірпінь: Перун, 2005.

(1 год на тиждень, разом 35 год, із них 5 год — резервний час)


№ п/п
Зміст навчального матеріалу
Дата проведення
Примітка
1
ВСТУП (3 год).
Вступний інструктаж з Т.Б. під час занять з хімії. Інструктаж з ОП інструкція №
Хімія — природнича наука. Хімія в нав­колишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.


2
Правила поведінки учнів у хімічному ка­бінеті. Ознайомлен­ня з обладнанням ка­бінету хімії та лабо­раторним посудом. Демонстрації: 1. Взаємодія натрій гідрогенкарбонату з розчином оцтової кислоти. 2. Утворення амоній хлориду («дим без вогню»). 3. Зміна забарвлення індикаторів у різному середовищі. Інструктаж з ОП інструкція №


3
Практична робота №1. Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами; будова полум'я. Інструктаж з ОП інструкція №


4
ТЕМА 1. Початкові хімічні поняття (17 год).

Речовини. Чисті ре­човини і суміші.


5
Атоми, молекули, йони. Хімічні еле­менти, їхні назви і символи.


6
Поняття про періо­дичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Атомна одиниця ма­си. Відносна атомна маса хімічних елемен­тів.


7
Багатоманітність речовин. Прості й складні речовини. Метали й неметали. Лабораторний дослід №1: Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Демонстрація 9. Зразки металів і неметалів. Інструктаж з ОП інструкція №


8
Хімічні формули ре­човин. Валентність хімічних елементів. Складання формул бі­нарних сполук за ва­лентністю елементів.


9
Визначення валент­ності за формулами бінарних сполук.


10
Відносна молекуляр­на маса речовини, її обчислення за хіміч­ною формулою. Розв’язування розрахункових задач №1: Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.


11
Ма­сова частка елемента в речовині.


12
Розв’язування розрахункових задач №2: Обчислення масової частки елемента в речовині.


13
 Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №1


14
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реак­ції та явища, що їх супроводжують. Демонстрації №4-8: Хімічні реакції, що супроводжуються: виділенням газу; випаданням осаду; зміною забарвлення; появою запа­ху; тепловим ефектом. Інструктаж з ОП інструкція №


15
Практична робота №2: Дослідження фізичних і хімічних явищ. Інструктаж з ОП інструкція №


16
Фі­зичні й хімічні влас­тивості речовини. Лабораторний дослід №2: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Інструктаж з ОП інструкція №


17
Як вивчають хімічні сполуки і явища. Спостереження й експеримент у, хімії. Закон як форма на­укових знань. Лабораторний дослід №3: Проведення хімічних реакцій. Інструктаж з ОП інструкція №


18
Закон збереження маси речовин. Демонстрація 10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. Інструктаж з ОП інструкція №


19
Хі­мічні рівняння.


20
 Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2




21
ТЕМА 2. Прості ре­човини метали і не­метали ( 14 год).
Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості.


22
Добування кисню в лабораторії. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Демонстрації: 11. Добування кисню з калій перманганату. 12. Добування кисню з гідроген пероксиду. 13. Збирання кисню витісненням води. 14. Виявлення кисню. Інструктаж з ОП інструкція №


23
Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення. Демонстрація 15. Спалювання неметалів (фосфору, вуглецю, сірки) у повітрі та кисні. Інструктаж з ОП інструкція №


24
Практична робота №3: Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей. Інструктаж з ОП інструкція №


25
Поняття про оксиди, окиснення, горіння. Умови виникнення й припинення горіння.


26
Поширеність та колообіг Оксигену в природі.


27
Застосуван­ня кисню, його біо­логічна роль.(Розв’язування вправ на складання хімічних рівнянь.)


28
 Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №3


29
Ферум. Залізо. Фізич­ні  властивості заліза. Лабораторній дослід №4: Вивчення фізичних властивостей заліза. Інструктаж з ОП інструкція №


30
Хімічні властивості заліза: взаємо­дія з киснем, сіркою. Демонстрації: 16. Взаємодія заліза з сіркою. 17. Спалювання заліза в кисні. Інструктаж з ОП інструкція №



31
Розв’язування розрахункових задач.


32
Поширеність Феруму в природі. Засто­сування заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах.


33
 Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4


34
Підсумковий урок .



35
Підведення  підсумків навчальних досягнень учнів за рік



Календарно-тематичне планування
для 8 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.7-11 класи»
(Л.П. Величко, О.Г. Ярошенко).-К.:Ірпінь: Перун, 2005.

(2 год на тиждень, разом 70 год, із них 10 год резервний  час.)

№ п/п
Зміст навчального матеріалу
Дата проведення
Примітка
1
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу
 (2 год).
Вступний інструктаж з ТБ під час занять з хімії.


2
Найважливіші  хімічні поняття.




3
Тема 3. Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (15 год).
Короткі  історичні відомості про спроби класифiкації хiмічних елементів.


4
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.


5
Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.


6
Значення періодичного закону. .  Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми).  Інструктаж з ОП інструкція №


7
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони).


8
Протонне число. Нуклонне число. Нуклід.



9
Сучасне формулювання періодичного закону.



10
Ізотопи (стабільні та радіоактивні)..


11
Електронні та графічні   формули  атомів. Демонстрація2. Моделі атомів Інструктаж з ОП інструкція №


12
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів 1-3 періодів. Демонстрація  3. Форми електронних  орбіталей. Інструктаж з ОП інструкція №


13
Поняття про радіус атома.   Основний  і  збуджений стани атома.


14
Періодична система хімічних елементів  з позиції теорії  будови атома..


15
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома


16
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома


17
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1


18
Тема 4. Хімічний зв’язок і будова речовини ( 9 год).  Природа хiмічного зв’язку.  Електронегативність елементів.


19
Ковалентний зв’язок, його утворення.


20
Полярний і неполярний ковалентний  зв'язок.


21
Електронні формули молекул речовин.


22
Йони. Йонний зв’язок, його  утворення.


23
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрація 4.. Моделі кристалічних ґраток різних типів. Інструктаж з ОП інструкція №


24
Залежність фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний  дослід №1.Ознайомлення із  властивостями речовин із різним типом кристалічної ґратки..  Демонстрація 6. Фізичні властивості речовин із різним типом кристалічної ґратки. Інструктаж з ОП інструкція №


25
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки.


26
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.


27
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3


28
Тема 3 Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (  9 год).
 Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро.


29
Розрахункові задачі: 1. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.


30
Молярна маса.


31
 Розрахункові задачі: 2. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.


32
Закон Авогадро.. Розрахунки за хімічними формулами.


33
Розрахункові задачі: 3. Обчислення об’єму газу за нормальних умов.


34
Молярний об’єм газів. Відносна густина газів.


35
Розрахункові задачі: 4. Обчислення відносної густини газів


36
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4.


37
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 год).
Класифікація неорганічних  сполук, їх  склад та номенклатура.
 Інструктаж з ОП інструкція №


38
Фізичні властивості оксидів. Демонстрація 1.  Зразки оксидів.
.


39
Хімічні властивості  основних та кислотних  оксидів: взаємодія з водою,кислотами,  лугами,іншими оксидам. Демонстрація 2.  Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою. Інструктаж з ОП інструкція №


40
 Фізичні властивості кислот.  Демонстрація 3. Зразки кислот. Інструктаж з ОП інструкція №


41
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Лабораторний дослід №1 Дія розчинів кислот на індикатори. Інструктаж з ОП інструкція №


42
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами. .  Ряд активності металів. Лабораторний дослід №2  Взаємодія хлоридної кислоти з металами. Інструктаж з ОП інструкція №


43
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами та основами, солями. Реакції обміну та заміщення. Демонстрація 4. Хімічні властивості кислот. Заходи  безпеки під час роботи з кислотами.Інструктаж з ОП інструкція №


44
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №1


45
 Фізичні властивості основ. Демонстрація 11. Зразки основ. Інструктаж з ОП інструкція №


46
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Демонстрація 7. Хімічні властивості основ.




Лабораторний дослід №3. Дія розчинів лугів на індикатори.  №4. Взаємодія розчинів лугів із кислотами. Інструктаж з ОП інструкція №


47
Хімічні властивості  нерозчинних основ: взаємодія з кислотами  і розкладання внаслідок  нагрівання. Лабораторний дослід №5.Термічне розкладання нерозчинних  основ. Інструктаж з ОП інструкція №


48
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Поняття про амфотерні гідроксиди. Демонстрація 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. Інструктаж з ОП інструкція №


49
Фізичні властивості солі (середні). Демонстрація 16. Зразки солей.  Інструктаж з ОП інструкція №


50
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, лугами. Демонстрація 17. Хімічні властивості солей.




 Лабораторний дослід 7. Взаємодія солей із металами.  №8. Взаємодія солей із лугами в розчині. Інструктаж з ОП інструкція №


51
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з кислотами та з іншими солями.




Лабораторний дослід №9. Реакція обміну між солями в розчині. Поширення солей у природі та їхнє практичне значення. Інструктаж з ОП інструкція №


52
Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з ОП інструкція №


53
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.


54
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Демонстрація 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження утвореного розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин. 12. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор (V) оксиду у воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація його лугом. Інструктаж з ОП інструкція №



55
Лабораторний дослід №11. Розв’язування експериментальних задач.  Інструктаж з ОП інструкція №


56
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з ОП інструкція №


57
Розрахункові задачі: 5. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.


58
Розрахункові задачі: 6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.


59
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4.


60
 Екскурсія №1 до краєзнавчого або мінералогічного музею. Інструкція з Т.Б. №1, 2, 3, 6, 10.


61
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.


62
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.


63
Розв’язання  експериментальних завдань з хімії.


64
Повторення  основних  питань курсу хімія  за 8 клас.


65
Розв’язання  експериментальних завдань з хімії.


66
Розрахунки за хімічними формулами


67
Підведення  підсумків за  другий  семестр


68
Узагальнення знань учнів  за  рік.




 Календарно-тематичне планування
для 8 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.7-11 класи»
(Л.П. Величко, О.Г. Ярошенко).-К.:Ірпінь: Перун, 2005.

(2 год на тиждень, разом 70 год, із них 10 год резервний  час.)

№ п/п
Зміст навчального матеріалу
Дата проведення
Примітка
1
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу
 (2 год).
Вступний інструктаж з ТБ під час занять з хімії.


2
Найважливіші  хімічні поняття.




3
Тема 3. Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (15 год).
Короткі  історичні відомості про спроби класифiкації хiмічних елементів.


4
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.


5
Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.


6
Значення періодичного закону. .  Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми).  Інструктаж з ОП інструкція №


7
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони).


8
Протонне число. Нуклонне число. Нуклід.



9
Сучасне формулювання періодичного закону.



10
Ізотопи (стабільні та радіоактивні)..


11
Електронні та графічні   формули  атомів. Демонстрація2. Моделі атомів Інструктаж з ОП інструкція №


12
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів 1-3 періодів. Демонстрація  3. Форми електронних  орбіталей. Інструктаж з ОП інструкція №


13
Поняття про радіус атома.   Основний  і  збуджений стани атома.


14
Періодична система хімічних елементів  з позиції теорії  будови атома..


15
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома


16
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома


17
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1


18
Тема 4. Хімічний зв’язок і будова речовини ( 9 год).  Природа хiмічного зв’язку.  Електронегативність елементів.


19
Ковалентний зв’язок, його утворення.


20
Полярний і неполярний ковалентний  зв'язок.


21
Електронні формули молекул речовин.


22
Йони. Йонний зв’язок, його  утворення.


23
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрація 4.. Моделі кристалічних ґраток різних типів. Інструктаж з ОП інструкція №


24
Залежність фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний  дослід №1.Ознайомлення із  властивостями речовин із різним типом кристалічної ґратки..  Демонстрація 6. Фізичні властивості речовин із різним типом кристалічної ґратки. Інструктаж з ОП інструкція №


25
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки.


26
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.


27
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3


28
Тема 3 Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (  9 год).
 Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро.


29
Розрахункові задачі: 1. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.


30
Молярна маса.


31
 Розрахункові задачі: 2. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.


32
Закон Авогадро.. Розрахунки за хімічними формулами.


33
Розрахункові задачі: 3. Обчислення об’єму газу за нормальних умов.


34
Молярний об’єм газів. Відносна густина газів.


35
Розрахункові задачі: 4. Обчислення відносної густини газів


36
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4.


37
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 год).
Класифікація неорганічних  сполук, їх  склад та номенклатура.
 Інструктаж з ОП інструкція №


38
Фізичні властивості оксидів. Демонстрація 1.  Зразки оксидів.
.


39
Хімічні властивості  основних та кислотних  оксидів: взаємодія з водою,кислотами,  лугами,іншими оксидам. Демонстрація 2.  Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою. Інструктаж з ОП інструкція №


40
 Фізичні властивості кислот.  Демонстрація 3. Зразки кислот. Інструктаж з ОП інструкція №


41
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Лабораторний дослід №1 Дія розчинів кислот на індикатори. Інструктаж з ОП інструкція №


42
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами. .  Ряд активності металів. Лабораторний дослід №2  Взаємодія хлоридної кислоти з металами. Інструктаж з ОП інструкція №


43
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами та основами, солями. Реакції обміну та заміщення. Демонстрація 4. Хімічні властивості кислот. Заходи  безпеки під час роботи з кислотами.Інструктаж з ОП інструкція №


44
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №1


45
 Фізичні властивості основ. Демонстрація 11. Зразки основ. Інструктаж з ОП інструкція №


46
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Демонстрація 7. Хімічні властивості основ.




Лабораторний дослід №3. Дія розчинів лугів на індикатори.  №4. Взаємодія розчинів лугів із кислотами. Інструктаж з ОП інструкція №


47
Хімічні властивості  нерозчинних основ: взаємодія з кислотами  і розкладання внаслідок  нагрівання. Лабораторний дослід №5.Термічне розкладання нерозчинних  основ. Інструктаж з ОП інструкція №


48
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Поняття про амфотерні гідроксиди. Демонстрація 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. Інструктаж з ОП інструкція №


49
Фізичні властивості солі (середні). Демонстрація 16. Зразки солей.  Інструктаж з ОП інструкція №


50
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, лугами. Демонстрація 17. Хімічні властивості солей.




 Лабораторний дослід 7. Взаємодія солей із металами.  №8. Взаємодія солей із лугами в розчині. Інструктаж з ОП інструкція №


51
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з кислотами та з іншими солями.




Лабораторний дослід №9. Реакція обміну між солями в розчині. Поширення солей у природі та їхнє практичне значення. Інструктаж з ОП інструкція №


52
Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з ОП інструкція №


53
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.


54
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Демонстрація 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження утвореного розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин. 12. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор (V) оксиду у воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація його лугом. Інструктаж з ОП інструкція №



55
Лабораторний дослід №11. Розв’язування експериментальних задач.  Інструктаж з ОП інструкція №


56
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з ОП інструкція №


57
Розрахункові задачі: 5. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.


58
Розрахункові задачі: 6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.


59
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4.


60
 Екскурсія №1 до краєзнавчого або мінералогічного музею. Інструкція з Т.Б. №1, 2, 3, 6, 10.


61
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.


62
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.


63
Розв’язання  експериментальних завдань з хімії.


64
Повторення  основних  питань курсу хімія  за 8 клас.


65
Розв’язання  експериментальних завдань з хімії.


66
Розрахунки за хімічними формулами


67
Підведення  підсумків за  другий  семестр


68
Узагальнення знань учнів  за  рік.




 Календарно-тематичне планування
для 9 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.7-11 класи»
(Л.П. Величко, О.Г. Ярошенко).-К.:Ірпінь: Перун, 2005.
                                   (2 год на тиждень, разом 70 годин, із них 10 год – резервний час )
                                                                    Підручник:
1.     Буринська Н.М., Величко Л.П. Хімія: 9: підруч. для загальноосвіт. навч. закл./К.; Ірпінь: Перун, 2009.-232с.: іл.
                                                    

№ п/п
Зміст навчального матеріалу
Дата проведення
Лабораторні , практичні роботи, демонстрації.
Примітка
1.        
ПОВТОРЕННЯ ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 8 -ГО КЛАСУ (3 год). Вступний інструктаж з Т.Б. під час занять з хімії.


Інструкція
2.        
Склад та властивості основних  класів  неорганічних  сполук.



3.        
Хімічний зв’язок і будова речовин.



4.        
ТЕМА 1. РОЗЧИНИ (  20 год).
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.




5.        
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.



6.        
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.



7
Насичені й ненасичені розчини.  Концентровані та розведені розчини.




8
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хiмічна суть процесу розчинення. Кристалогідрати..

Демонстрація: 1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і концентрованої сульфатної кислоти у воді).

9
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.



10
Розрахункові задачі: 1. Розв’язування  задач на приготування  розчині  із  кристалогідратів.

.

11
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №1



12.
Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти.).

Демонстрація: 2. Дослідження речовин та їх розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота

13
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Лабораторний дослід №1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчині. Інструктаж з ОП інструкція №



14
Ступінь дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.



15
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.  Поняття рН розчину. Лабораторний дослід №2.Встановлення приблизного  значення рН води ,  лужних і кислих  розчинів.9натрій  гідроксиду,  хлоридної  кислоти,  харчової та косметичної  продукції)за  допомогою  універсального  індикатора. Інструктаж з ОП інструкція №

Демонстрація: 3. Реакції обміну між розчинами електролітів.

16
Йонно – молекулярні рівняння  хімічних реакцій. Лабораторний дослід №3  Реакції обміну в розчинах електролітів з випаданням осаду. Лабораторний дослід №4. Реакції обміну в розчинах електролітів з виділенням газу. Лабораторний дослід №5. Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води. Інструктаж з ОП інструкція №



17
Практична робота №1. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів. Інструктаж з ОП інструкція №



18
Виявлення  в  розчині  гідроксид – іонів  та йонів  гідрогену.



19
Якісні  реакції  на хлорид -,  бромід-,  йодид-,  сульфат-, карбонат- іони. Лабораторний дослід №6. Виявлення хлорид – іонів у  розчині. Лабораторний дослід №7. Виявлення бромід– іонів у  розчині. Лабораторний дослід №8. Виявлення йодид – іонів у  розчині. Інструктаж з ОП інструкція №



20
Якісні  реакції  на  сульфат-, карбонат- іони. Лабораторний дослід №9. Виявлення сульфат– іонів у  розчині. Лабораторний дослід №10 Виявлення карбонат  – іонів у  розчині. Інструктаж з ОП інструкція №



21.
Застосування  якісних  реакцій.




22
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з ОП інструкція №



23
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2



24
ТЕМА 2. ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ (12 год).
Класифікація хімічних реакцій за кількістю  і складом  реагентів та продуктів  реакцій : Реакції сполучення, розкладу.

Демонстрація: 4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.

25
Класифікація хімічних реакцій за кількістю  і складом  реагентів та продуктів  реакцій : Реакції  заміщення, обміну.

Демонстрація: 4. Реакції заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.

26
Оборотні й необоротні реакції.



27
Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.



28
Складання рівнянь найпростіших окисно-відновних реакцій..



29
Складання рівнянь найпростіших окисно-відновних реакцій..



30
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.



31
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Демонстрація: 5. Залежність швидкості реакції металів (цинк, магній, залiзо) з хлоридною кислотою від природи металу та концентрації кислоти.

32
Лабораторний дослід №5. Вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації й температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. Інструктаж з ОП інструкція №



33
 Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3



34
ТЕМА 3. Початкові поняття про  органічні сполуки.(20)
 Особливості органічних сполук (у порівнянні з неорганічними)



35
Метан, як представник  насичених  вуглеводнів. Молекулярна і структурна формули метану

Демонстрація: 6. Моделі молекул вуглеводнів.

36
Гомологи метану,їхні  молекулярні формули та назви. Фізичні властивості  метану  і його гомологів.



37
Етилен (етен) і ацетилен (  ацителен),як представники  ненасичених  вуглеводнів.. Молекулярні  та структурні формули, фізичні властивості.



38
Горіння вуглеводнів.

Демонстрація: 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. Демонстрація: 8. горіння ацетилену

39
Розрахункові задачі:  2. Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями.



40
Поняття про полімери на прикладі  поліетилену. Застосування  поліетилену.

Демонстрація: 9. Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів, калій перманганату.

41
Лабораторний дослід №7. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену. Інструктаж з ОП інструкція №



42
ЕКСКУРСІЯ №1 (за вибором вчителя): Підприємства з виробництва пластмас. Інструктаж з ОП інструкція №



43
Природній  газ , нафта,  камяне вугілля – природні джерела  вуглеводнів.



44
Поширення  вуглеводнів  у природі .Застосування  вуглеводнів.



45

Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №4




46
Поняття про спирти на прикладі етанолу і гліцеролу, їхні молекулярні , структурні  формули, фізичні властивості.




47
Горіння  етанолу.  Якісна реакція  на гліцерол.

Демонстрація: 10.. Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум(ІІ) гідроксидом.

48
Отруйність етанолу , їх згубна дія на організм людини.



49
Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості.



50
Хімічні властивості етанової  кислоти: електролiтична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами.

Демонстрація: 11.. Дія оцтової кислоти на індикатори.

51
Хімічні властивості: електролiтична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами.

.. Демонстрація: 12..  Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами.

52
Практична робота №3. Властивості оцтової кислоти. Інструктаж з ОП інструкція №



53
Застосування оцтової кислоти. Поняття про вищі (насичені й ненасичені) карбонові кислоти. Мило , його склад, мийна дія.



54
Практична робота №4 Виявлення органічних сполук  у харчових продуктах Інструктаж з ОП інструкція №



55.
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №5




56
Жири. Склад жирів, Фізичні властивості .




57
Жири у природі. Біологічна роль жирів.




58
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза.
Молекулярні формули, фізичні властивості  поширення в природі. Л абораторний дослід №14. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Інструктаж з ОП інструкція №



59
Крохмаль і целюлоза – прродні полімери. Якісні реакції  на глюкозу, крохмаль. Застосування  вуглеводнів, їхня біологічна роль.



60
Лабораторний дослід №15. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Лабораторний дослід №16. Взаємодія крохмалю з йодом. Інструктаж з ОП інструкція №



61
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Загальна схема виробництва цукру.



62
. Білки: склад і будова.



63.
Біологічна роль амінокислот і білків.



64
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №6



65

ТЕМА 4. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ХІМІЇ (5 год).
Будова речовин. Багатоманітність речовин  та хімічних  реакцій.



66
Взаємозв’язки  між  речовинами  та їхні взаємоперетворення.



67
Місце хімії серед наук про природу,її  значення  для  розуміння  наукової  картини  світу.



68
Хімія та екологія.



69
Хімічна наука і виробництво в  Україні.  Видатні вчені – творці  хімічної  науки.



70.
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №7
Підведення  підсумків навчальних досягнень учнів за рік




Календарно-тематичне планування
для 10 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.10-11 класи»

                      (1 год на тиждень, разом 35 годин, із них 15 год – резервний час )
                                                                    


                                  Тема уроку , зміст
примітки

дата

                                             1 семестр
                        Повторення основних питань курсу хімії основної школи (3)
               



1.
Вступний інструктаж з Т.Б. під час занять з хімії. Періодичний закон і період система хімічних елементів Д.І. Менделєєва у світлі уявлень про будову атома..
Демонстрації 1: Періодична система хімічних елементів

2.
Хімічний зв’язок.
Демонстрації 2 : Моделі  будови  атомів елементів 1,2 періодів , набори трафаретів моделей  атомів

3.
Основні класи неорганічних сполук  і генетичний зв’язок між ними.
Л.д. №1. Визначення йонів Н, ОН Інструктаж з ОП інструкція №



                         Тема 1. Неметалічні елементи та їхні сполуки  ( 15)
                                                                             



3.
Місце неметалічних елементів у періодичній системі, особливості будови атомів.


4.
Фізичні властивості неметалів. Поширеність у природі. Алотропія. Значення озонового шару для життя організмів на Землі.


5.
Загальні хімічні властивості неметалів: взаємодія з киснем, воднем, металами. Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном.
Демонстрації 3 :  Взаємодія заліза із сіркою

6.
Гідроген хлорид,   хлоридна кислота: властивості, застосування, добування в лабораторії. Хлориди. Якісна реакція на хлорид-іон. РЗ.№1. Обчислення  виходу  продукту реакції  від  теоретичного.
Л.д №4 Якісна реакція на  хлорид – іони. Інструктаж з ОП інструкція №
Демонстрації 7: Хімічні властивості хлоридної  кислоти.


7.
Амоніак: властивості, застосування. Солі амонію. Якісна реакція на йон амонію. Добування амоніаку в лабораторії та загальна схема добування в промисловості. Л.д № 3 Якісна реакція на йон амонію. Інструктаж з ОП інструкція №
Демонстрації 6.:Добування  амоніаку в лабораторних  умовах  та розчинення  його у воді.(фонтан).
.

8.
Оксиди неметалічних елементів: сульфур(ІV) оксид і сульфур(VІ) оксид, нітроген(ІІ) оксид і нітроген(ІV) оксид, фосфор(V) оксид, карбон(ІІ) оксид і карбон(ІV) оксид, силіцій(ІV) оксид Л.д № 2. Взаємодія карбон 4 оксиду з розчином  кальцій гідроксиду. Інструктаж з ОП інструкція №     
Демонстрації 4.: добування  карбон  4 оксиду.
. Демонстрації 5. Гідратація  фосфор  (5) оксиду  та карбон ( 4)  оксиду , випробування  розчинів  індикатором.

9.
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №1


10.
Кислотний характер оксидів та гідратів оксидів. Кислотні дощі


11.
Сульфатна кислота. Фізичні  властивості. Хімічні властивості: електролітична дисоціація, взаємодія з металами, оксидами металічних елементів, основами, солями.
Демонстрації 8: Хімічні властивості  розбавленого  розчину  сульфатної  кислоти.


12.
Сульфати. Якісна реакція на сульфат-йон. Л.д №5 Виявлення  сульфат іонів в розчині. Інструктаж з ОП інструкція №
Демонстрації 9: Взаємодія  концетрованого  розчину  сульфатної  кислоти  з  міддю.

13.
Нітратна й ортофосфатна кислоти, їх властивості.
Демонстрації 10.:взаємодія  концентрованого  і розбавленого розчину нітратної  кислоти з міддю.

14.
Нітрати й ортофосфати. Азотні й фосфорні добрива.  Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. Раціонал. використання добрив та проблема охорони природи. Л.д № 6 Ознайомлення із зразками  азотних добрив. Інструктаж з ОП інструкція №
Демонстрації: 5.Гідратація  фосфору 5 оксиду та карбн4 оксиду , випробовування  розчинів  індикатором.


15.
Карбонатна к-та. Карбонати і гідрогенкарбонати. Якісна реакція на карбонат-йон.    П.р.№1. Добування  карбон (4) оксиду, взаємоперетворення  карбонатів та  гідроген карбонатів. Інструктаж з ОП інструкція №
РЗ №2.  Обчислення  маси продукту  реакції  за масами(обємом,  кількістю  речовини реагентів, один із яких узятий у надлишку)

16.
Силікатна к-та. Силікати. Поняття про будівельні матеріали.Застосування   сполук неметалічних елементів. Поняття про адсорбцію. Принцип дії вогнегасника.  Л.д № 9 Ознайолення  із зразками  природніх силікатів. Інструктаж з ОП інструкція №



17.
Колообіг неметалічних елементів у природі. Парниковий ефект.


18.
 Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2



                         
                             Тема 2. Металічні елементи та їхні сполуки ( 12)




19.
Місце металічних елементів у періодичній системі, особливості будови атомів, металічний зв’язок.


20
Фізичні властивості металів. Характерні хімічні властивості металів. Л.д.№ 10. Порівняння  хімічної  активності  металів.
Л.д.№ 11 взаємодія металів із  розчинами кислот. Інструктаж з ОП інструкція №


21
Лужні елементи. Натрій і калій. Оксиди, гідроксиди, солі Натрію і Калію. Застосування найважливіших сполук Натрію та Калію. Калійні добрива.
Демонстрації № 12  взаємодія  натрію з  водою  і дослідження  утвореного  розчину  фенолфталеїну.

22
Кальцій. Кальцій оксид і кальцій гідроксид. Солі Кальцію.
Демонстрації № 14. Ознайомлення із зразками калійних  добрив.

23
Поняття про твердість води та способи її усунення. Застосування найважливіших сполук Кальцію.
РЗ. №3 Обчислення за   хімічними рівняннями  кількості речовини , маси ао обєму  (газуватих речовин) за кількістю речовини , масою, або обємом  реагенту , що містить  певну  частку  домішок)

24
Алюміній. Алюміній оксид і алюміній гідроксид, їх амфотерність. Л.д.№ 13. Добування  алюміній гідроксиду і доведення  його до амфотерності. Інструктаж з ОП інструкція №


25
Солі Алюмінію. Застосування найважливіших сполук Алюмінію.


26
Ферум. Ферум(ІІ) оксид і ферум(ІІІ) оксид та відповідні їм гідроксиди. Л.д.№ 14. Добування  ферум ІІ  гідроксиду  і ферум ІІІ гідроксиду, ваємодія їх із кислотами. Інструктаж з ОП інструкція №


27
Солі Феруму. Застосування найважливіших сполук Феруму.  


28
Металічні елементи у природі. Загальні способи добування металів. Л.д.№ 12. Ознайомлення  із зразками  металічних  руд. Інструктаж з ОП інструкція №
Демонстрації №15. Ознайомлення  із зразками металів і сплавів.

29
Виробництво чавуну і сталі. Короткі відомості з історії розвитку чорної металургії в Україні.
Демонстрації № 16. Ознайомлення із зразками чавуну та сталі. Демонстрації №17 показ залізорудних  родовищ  на географічній  мапі  України.

30
Корозія металів, захист від корозії.


31
Охорона навколишнього середовища під час виробництва і застосування металів.
Демонстрації №18. Схеми і макети доменного виробництва.




32
Значення неорганічних сполук у природі, техніці і житті.
Демонстрації № 19. Модель кисневого конвектора. Демонстрації № 20. Взаємодія кальцій  оксиду  з водою.

33.

34


35.
П.р.№2 Розвязування експериментальних  задач. Інструктаж з ОП інструкція №
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3
Річне оцінювання.




Календарно-тематичне планування
для 11 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.10-11 класи»
 (2 години на тиждень, разом 70 годин, із них 5 годин – резервний час)
За програмою________________________________________________________________________
За підручником_______________________________________________________________________
За робочим зошитом__________________________________________________________________
К/год
Зміст навчального матеріалу
Дата
Д/з
Примітки 

                                                         

2 години              Повторення основних відомостей про органічні сполуки

1
1
Склад  найважливіших органічних сполук.



2
1
Властивості, застосування найважливіших органічних сполук.



3 години                             Тема 1. Теорія будови органічних сполук
3
1
Теорія як вища форма наукових знань. Теорія хімічної будови органічних сполук О. Бутлерова.



4
1
Залежність властивостей речовин від складу і  хімічної будови молекул. Ізомерія



5
1
Розвиток і значення теорії будови органічних сполук.
Життя і діяльність О. Бутлерова



17 годин                                          Тема 2. Вуглеводні

6
1

Класифікація вуглеводнів.

Утворення ковалентних карбон-карбонових  зв’язків у органічних сполуках.  Види гібридизації електронних орбіталей атома Карбону



7
1
Одинарний, подвійний і потрійний зв’язки. Основні характеристики ковалентного зв’язку: довжина, енергія, полярність, просторова напрямленість.



8
1
Алкани (парафіни).        Загальна формула алканів. Структурна ізомерія Демонстрації:
1. Визначення якісного складу метану за продуктами
згоряння.  2. Моделі молекул вуглеводнів.
Інструктаж з ОП інструкція №



9
1
Систематична номенклатура.   Лабораторні досліди:
1. Виготовлення моделей молекул вуглеводнів (ізомерів,  конформацій). Фізичні  властивості алканів. Поняття про конформації. Інструктаж з ОП інструкція №



10
1
Хімічні властивості алканів: повне і часткове окиснення, хлорування,  термічний розклад, ізомеризація. Механізм реакції заміщення.  Демонстрації:
3. Відношення насичених вуглеводнів до розчину калій перманганату, лугів, кислот. Інструктаж з ОП інструкція №



11
1
Практична робота
Виявлення Карбону, Гідрогену, Хлору в органічних речовинах. Інструктаж з ОП інструкція №



12
1
Добування, застосування алканів.  Поняття про циклоалкани (циклопарафіни).
Демонстрації:4. Добування етену
Інструктаж з ОП інструкція №



13
1
  Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №1



14
1
Алкени.  Гомологічний ряд етену, загальна формула алкенів.   Структурна і просторова (цис-, транс-) ізомерія алкенів, номенклатура



15
1
Хімічні властивості алкенів: повне і часткове окиснення, приєднання водню, галогенів, гідроген галогенідів, води, полімеризація. Правило В. Марковникова. Механізм реакції приєднання за подвійним зв’язком
Демонстрації:
5. Горіння етену, взаємодія з бромною водою, розчином калій перманганату. Інструктаж з ОП інструкція №



16
1
Добування, застосування алкенів.



17
1
Алкіни. Гомологічний ряд етину, загальна формула алкінів. Структурна ізомерія, номенклатура алкінів.



18
1
Хімічні властивості: повне і часткове окиснення, заміщення, приєднання водню, галогенів, гідроген галогенідів.



19
1
Добування, застосування алкінів.
Демонстрації:
6. Добування етину карбідним способом.
7. Горіння етину, взаємодія з бромною водою, розчином калій перманганату
Інструктаж з ОП інструкція №



20
1
Бензен як представник ароматичних вуглеводнів, його склад, хімічна, електронна, просторова будова молекули, фізичні властивості




21
1
Хімічні властивості бензену: повне і часткове окиснення, приєднання, заміщення. 
Демонстрації:
8. Бензен  як розчинник. 9. Відношення бензену до розчину калій перманганату. 10. Горіння бензену.
11.Відношення бензену до бромної води.
Інструктаж з ОП інструкція №



22
1
Добування, застосування бензену.  Поняття про хімічні засоби захисту рослин, їхній  вплив на довкілля.
Взаємозв’язок між вуглеводнями. Розрахункові задачі:
1.Виведення молекулярної формули газуватої речовини.



23
1
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2






24

1
Тема 3. Природні  джерела вуглеводнів  та  їх переробка.
 (  4год)
Природний і супутній нафтовий гази, їх склад, використання



25
1
Нафта. Склад, властивості нафти. Основні процеси переробки: перегонка, крекінг.  Застосування нафтопродуктів
Демонстрації:
12. Модель нафтоперегінної установки.
Лабораторні досліди :
2. Ознайомлення зі зразками нафтопродуктів і продуктів коксування кам’яного  вугілля  (колекція). 
3. Ознайомлення з різними видами  палива(колекція). 
Інструктаж з ОП інструкція №



26
1
Детонаційна стійкість бензину.
Кам’яне вугілля, продукти коксування кам’яного вугілля, їх застосування



27
1
Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки.





28


1
Тема 4.  Оксигеновмісні  сполуки.  ( 19 год)

Спирти. Насичені одноатомні спиртиІзомерія, номенклатура насичених одноатомних спиртів.
Водневий зв’язок  його вплив на фізичні властивості спиртів



29
1
Хімічні властивості спиртів: повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами  Демонстрації:
13. Порівняння властивостей спиртів у гомологічному ряді (розчинність у воді, горіння).
14. Взаємодія етанолу з натрієм.
15. Взаємодія етанолу з гідроген бромідом.
еталами, гідроген галогенідами.
Інструктаж з ОП інструкція №



30
1
Етиленгліколь, гліцерол.  Добування та застосування спиртів. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.
Лабораторні досліди:
4. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом
Інструктаж з ОП інструкція №










31
1
Фенол, його склад,  будова. Фізичні властивості фенолу. Взаємний вплив атомів у молекулі фенолу.



32
1
Хімічні властивості: взаємодія з натрієм, розчином лугу, бромною водою, ферум(Ш) хлоридом.
Демонстрації:
16. Розчинність фенолу у воді за кімнатної температури та нагрівання.
17. Добування натрій феноляту.
18. Витіснення фенолу з натрій феноляту дією карбон(IV) оксиду.
19. Взаємодія фенолу з ферум(ІІІ) хлоридом.
Інструктаж з ОП інструкція №



33
1
Охорона довкілля від промислових відходів, що містять фенол.
Проміжне оцінювання й коригування  знань учнів. Контрольна робота №3



34
1
Альдегіди. Склад,    будова альдегідів. Функціональна альдегідна група . Ізомерія, номенклатура альдегідів. Фізичні властивості



35
1

Хімічні властивості альдегідів. Реакції  окиснення  і відновлення.  Лабораторні  досліди: 5.  Окиснення  метаналю (етаналю) аргентум(І) оксидом. 6. Окиснення  метаналю  (етаналю) купрум (ІІ) гідроксидом. 7.  Окиснення  спирту  до альдегіду.
Інструктаж з ОП інструкція №




36

1
Добування етаналю.    Застосування метаналю й етаналю.



37


1


Карбонові кислоти. Насичені одноосновні карбонові кислоти.  Фізичні властивості. Номенклатура.



38

1
Хімічні властивості: електролітична дисоціація, взаємодія з металами, лугами, солями, спиртами.
Демонстрації:
20. Властивості етанової  кислоти. 
Лабораторні досліди:
8. Дія етанової кислоти на індикатори.
9. Взаємодія етанової кислоти з магнієм.
10. Взаємодія етанової кислоти з лугом.
Інструктаж з ОП інструкція №



39
1
Кислотність карбонових кислот, її залежність від складу і будови.   Практична робота №
Властивості етанової кислоти.
 Інструктаж з ОП інструкція №



40
1
Взаємний вплив карбоксильної  і вуглеводневої груп. Багатоманітність карбонових кислот. Добування та застосування  карбонових кислот



41
1
 Естери. Жири. Мило. Реакція естерифікації. Склад, хімічна будова естерів. Гідроліз естерів.
Демонстрації:
21. Добування  естеру.
22. Ознайомлення зі зразками естерів
Лабораторні досліди:
11. Розчинність жирів.
12. Доведення   ненасиченого характеру рідких жирів.
13. Порівняння властивостей мила і синтетичних мийних засобів.  Інструктаж з ОП інструкція №



42
1
Застосування естерів. Жири, їх склад, хімічна будова. Гідроліз, гідрування жирів.  Біологічна роль жирів.Мило, його мийна дія. Відомості про синтетичні мийні засоби, їх значення. Захист природи від забруднення синтетичними мийними засобами. Поняття про спектральні методи встановлення структури органічних сполук



43
1
Вуглеводи. Глюкоза. Будова глюкози  як альдегідоспирту. Циклічна форма глюкози відомості про фруктозу, рибозу та дезоксирибозу   



44
1
Хімічні властивості глюкози: повне і часткове окиснення, відновлення, взаємодія з гідроксидами металічних елементів, бродіння (спиртове і молочнокисле), естерифікація Демонстрації:
23. Взаємодія глюкози з аргентум(Ι) оксидом.
Лабораторні досліди:
14. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.
 Інструктаж з ОП інструкція №




45




1
Сахароза, її склад, будова.   Хімічні властивості: гідроліз, утворення сахаратів.
Демонстрації:
24. Гідроліз сахарози. Інструктаж з ОП інструкція №



46
1
Крохмаль. Будова крохмалю.   Хімічні властивості: гідроліз (кислотний, ферментативний), реакція з йодом.
Демонстрації:
25. Гідроліз крохмалю (целюлози).
Лабораторні досліди:
15. Відношення крохмалю до води.
16. Взаємодія крохмалю з йодом



47

1
Целюлоза. Будова целюлози.  Хімічні властивості: окиснення, гідроліз, естерифікація, термічний розклад. Поняття про штучні волокна на прикладі ацетатного волокна. Біологічне значення вуглеводів. Практична робота №   Розв’язування експериментальних задач.  Інструктаж з ОП інструкція №



48
1
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4





49

1
Тема  5. Нітрогеновмісні сполуки.  (8год)
Аміни, їх склад, будова, фізичні властивості.  Аміни як органічні основи. Взаємодія амінів з водою і кислотами, горіння.



50
1
   Анілін, його склад, будова молекули, фізичні властивості.




51
1
Хімічні властивості аніліну: взаємодія з  неорганічними кислотами, бромною водою. Взаємний вплив атомів у молекулі аніліну. Добування аніліну
Демонстрації:
26. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою.
27.Взаємодія аніліну з   бромною водою.
Інструктаж з ОП інструкція №



52
1
Амінокислоти.  Ізомерія амінокислот. Особливості хімічних властивостей амінокислот, зумовлені поєднанням аміно- і карбоксильної груп. Біполярний йон. Пептиди. Пептидний зв’язок.
Демонстрації:
28. Доведення наявності функціональних груп  в амінокислотах. Інструктаж з ОП інструкція №



53
1
Білки як високомолекулярні сполуки. Основні амінокислоти, що беруть участь в утворенні білків. Рівні структурної організації білків. 




54
1
Властивості білків: гідроліз, денатурація, кольорові реакції. Успіхи у вивченні та синтезі білків. Поняття про біотехнологію. Біологічне значення амінокислот і білків
Демонстрації:
29. Розчинення й денатурація білків.
 Інструктаж з ОП інструкція №



54
1
Лабораторні  досліди: 17. Кольорові реакції  білків. Інструктаж з ОП інструкція №



55
1
Нуклеїнові кислоти. Склад нуклеїнових кислот.  Будова подвійної спіралі ДНК. Роль нуклеїнових кислот у життєдіяльності організмів.



56
1
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №  5.







57



1
Тема 6. Синтетичні  високомолекулярні  речовини  і  полімерні  матеріали на  їхній  основі. (  6 год).

Залежність властивостей полімерів від їхньої будови. Термопластичні й термореактивні полімери
Склад, властивості, застосування пластмас на їх основі.
Лабораторні досліди:
18. Порівняння властивостей термопластичних і термореактивних полімерів.
Інструктаж з ОП інструкція №



58
1
Поліетилен, поліпропілен, полівінілхлорид, полістирол, поліметилметакрилат, фенолоформальдегідні смоли.



59
1
Синтетичні каучуки. Склад, властивості,  застосування.
Лабораторні досліди: 20. Порівняння властивостей каучуку і гуми. Інструктаж з ОП інструкція №




60
1
Синтетичні волокна. Лабораторні досліди: 19. Відношення синтетичних волокон до нагрівання, розчинів кислот і лугів.
Демонстрації: 30. Зразки пластмас, синтетичних волокон, каучуків. Інструктаж з ОП інструкція №



61
1
Поліестерні та поліамідні волокна, їх склад, властивості, застосування.



62
1
Багатоманітність та взаємозв’язок органічних речовин.



63
1
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
Контрольна робота №6





64

1
Тема 7. Роль хімії  в  житті  суспільства.(  6 год).
Роль хімії в сучасному матеріальному виробництві.
Біо-, нанотехнології.
Демонстрації:
31. Матеріальні і віртуальні моделі фулеренів, нанотрубок тощо. 
32. Зразки* природних і синтетичних  полімерів. 
33. Зразки* сировини, традиційних і новітніх матеріалів, виробів з них. Інструктаж з ОП інструкція №



65
1
  Роль хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої, екологічної проблем.  Найважливіші хімічні виробництва в Україні.
Демонстрації:
34. Зразки* видів палива.
35. Зразки* лікарських засобів.
36. Зразки* мінеральних добрив, засобів захисту рослин, харчових продуктів і добавок. Інструктаж з ОП інструкція №



66
1
  Хімія і здоров’я людини. Шкідливий вплив вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнокуріння на здоров’я людини. Роль хімії у розв’язанні проблеми ВІЛ/СНІДу    та інших захворювань.



67
1
Хімія у побуті. Загальні правила поводження з побутовими хімікатами. Хімія та екологія. Планетарна роль хімічних процесів     Демонстрації:
37. Зразки* засобів для прання, миття, чищення, дезінфікування, парфумерно-косметичних препаратів, автокосметики, розчинників, фарб та інших побутових хімікатів.
38. Визначення наявності нітратів у харчових продуктах. Інструктаж з ОП інструкція №



68
1
 Лабораторні досліди:
21. Аналіз змісту маркування деяких ужиткових продуктів (харчових продуктів, тари й упаковки, засобів гігієни і косметики, лікарських засобів, побутових хімікатів).
22. Виявлення деяких неорганічних і органічних речовин у складі ужиткових продуктів Інструктаж з ОП інструкція №



69
1
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №  7.




70
1
Підсумковий урок
Місце хімії серед інших наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу































Комментариев нет:

Отправить комментарий