Вчитель _________
Дата_____________ Мета: закріпити знання про зміну властивостей елементів у періодах і групах; формувати й розвивати вміння користуватися періодичною системою для характеристики хімічних елементів малих періодів; розвивати пізнавальну активність, уміння встановлювати зв’язок між місцем елемента в періодичній таблиці й будовою атома; розвивати увагу, пам’ять, хімічну мову, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, самостійно отримувати знання з теми, працювати з комп’ютером; формувати творчу, соціальну та інформаційну компетентності; виховувати культуру поведінки під час уроку, культуру взаємин. Учні повинні Знати: структуру періодичної системи, техніку безпеки роботи з комп’ютером; Уміти: аналізувати інформацію, що міститься в періодичній системі, й використовувати її для характеристики хімічних елементів, складати схеми будови їхніх атомів, формули вищих оксидів, гідроксидів, визначати характер їхніх хімічних властивостей. Тип уроку: повторення засвоєних знань, удосконалення вмінь і навичок. Форми та методи: робота в групах , робота в парах , індивідуальна робота , пізнавально-пошуковий метод Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва , картки із завданнями , комп’ютер Хід уроку І.Організація класу Привітання. Вчитель: Добрий день. Сьогоднішній наш урок хочеться почати чудовим висловом: «Природа має лиш один секрет — Чи тут, чи там, у Космосу глибинах, Все: від малих піщинок до планет — Із елементів складене єдиних.» С. Щипачов
Вправа «Релаксація»
ІІ. Актуалізація опорних знань Вчитель: Про що саме піде мова на уроці, спробуйте відгадати у загадці: У тридесятім царстві, В усім відомім государстві Були собі сім братів І вісім сестер. Кожна мала по дві дочки, А брати - по два синочки. Якщо хімію ти знаєш, Умить загадку відгадаєш. (Господарство -Періодична система хімічних елементів, брати -періоди, сестри -групи,дочки -підгрупи, синочки -ряди) Питання до учнів: А які брати є винятком з цієї загадки? Вчитель: для того, щоб далі активно працювати, нам потрібно простимулювати наші сили, для цього ми проведемо невелику розминку ,яка називається «сходинки». Кожна сходинка відповідає різним рівням навчальних досягнень знань, тому ви самі зорієнтуєтесь ,питання якої сходинки ви оберете Гра « Ромашка»: учні самі вибирають рівень питання 1.З чого складається атом? 2.Що таке період ,які вони бувають?
3.Що таке група?
4.Як змінюються металічні властивості у періодах (послаблюються, а неметалічні- посилюються)?
5.Сформулюйте періодичний закон Менделєєва
6.Яку форму мають s і p орбіталі?
7.Скільки електронів містить другий
енергетичний рівень?
8.Що таке електронегативність і як вона
змінюється в групах та періодах?
9.Як швидко визначити число енергетичних
рівнів хімічного елемента?
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності, повідомлення теми, цілей уроку Вчитель: розминка пройшла чудово,ми з вами достатньо озброєнні знаннями про періодичний закон Д.І.Менделєєва, про будову атома, тому на уроці ми закріпимо наші вміння користуватись періодичною системою, а також знання про основні класи неорганічних сполук .Час оголосити тему нашого уроку :«Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі і будовою атома». Перед вами дерево, а ваші сподівання щодо уроку хочеться порівняти з квітами ,і тільки завдяки вашій наполегливій праці ми побачимо чи «перетворяться» вони в кінці уроку на плоди ваших сподівань. (діти пишуть свої сподівання на квітах-шаблонах і чіпляють до дерева) ІІІ. Засвоєння вмінь і навичок Положення елемента в періодичній системі може багато розповісти про цей елемент, його сполуки, їхні властивості. Д. І. Менделєєв помітив цю закономірність і навіть зміг передбачити властивості ще не відкритих на той час хімічних елементів. Знання закономірностей зміни будови й властивостей атомів дозволяють передбачати будову та властивості елементів, їхніх сполук. Тому кількість відкритих елементів постійно збільшується.
Скористаємося
алгоритмом, щоб охарактеризувати будь-який хімічний елемент за положенням у
періодичній системі. (Кожен учень одержує алгоритм складання характеристики
для роботи на уроці.)
Вчитель: характеристику хімічних елементів ми будемо здійснювати за планом (план на ватмані – до дошки), давайте його розглянемо (читають) А які саме хімічні елементи ми будемо характеризувати, спробуйте відгадати (презентація про Натрій і Карбон) Групова робота (одна група характеризує Натрій ,інша –Карбон), потім презентують. Вчитель: Що ви помітили після порівняння? (різні властивості) Чому? (тому що на зовнішньому рівні різна кількість електронів) В якого елемента радіус більший? Електронегативність менша? Чому? Робота в парах: Вправа «знайди помилку» Характеристика хімічного елемента Фосфора Робота в парах (на дошці лист із записом помилок, а в парах - запис на листках, учні виправляють помилки, потім по піднятій руці дають відповіді)
Бланк характеристики
елемента за положенням у періодичній системі
ІV. Закріплення вивченого
Інтерактивн гра « Ромашка»
V. Підведення підсумків Сьогодні на уроці нами пророблено багато роботи, хотілося б взнати які враження склались у вас від уроку, пропоную зробити висновок, чи справдились ваші очікування, які ви на початку уроку у вигляді квітів вішали на дерево, якщо так ,то змініть їх на яблука |
Оцінювання
Домашнє завдання: дати характеристику хімічним елементам Si та Cl за планом і знайти цікаву інформацію про ці елементи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий